Escrita a Itàlia, durant la primavera de 1820, Prosèrpina, un drama mitològic en dos actes, ens mostra una faceta desconeguda de Mary Wollstonecraft Godwin Shelley, l’autora de Frankenstein: la literatura per a infants. Influenciada per les idees de la seua mare, l’escriptora feminista Mary Wollstonecraft, i del seu pare, el pensador inspirador de l’anarquisme William Godwin, que defensaven la literatura com una eina fonamental d’ensenyament moral per als nens, Mary Shelley s’apropa al mite de Demèter i Persèfone -Ceres i Prosèrpina per al romans-, que tant fascinava els romàntics, des d’una perspectiva de gènere radicalment innovadora per a l’època i encara vigent en l’actualitat.
Prosèrpina és un mirall polièdric dels imaginaris femenins, de la maternitat, de la relació entre mare i filla, del dolor de la pèrdua, però també de l’esperança d’un món millor en un entorn marcat pel poder dels homes on les dones poden canviar la història i els mites. Dos-cents anys després d’haver sigut escrit, aquest drama mitològic de Mary Shelley sorprén per la seua modernitat.
Ficha técnica
Editorial: Vincle Editorial
ISBN: 9788412005271
Idioma: Catalán
Número de páginas: 116
Tiempo de lectura:
2h 40m
Encuadernación: Tapa blanda
Fecha de lanzamiento: 28/10/2019
Año de edición: 2019
Plaza de edición: Es
Colección:
Literatura
Literatura
Número: 9
Alto: 21.0 cm
Ancho: 14.0 cm
Grueso: 0.8 cm
Peso: 200.0 gr
Especificaciones del producto
Escrito por Mary Shelley
30 de agosto de 1797, Londres - 1 de febrero de 1851, Londres. Mary Wollstonecraft Shelley tiene un lugar en el olimpo de la literatura gracias a una obra brillante y seminal: _Frankenstein_ o el moderno Prometeo. Hija única de un matrimonio de intelectuales, el filósofo William Godwin y la escritora y pionera del feminismo, Mary Wollstonecraft, Mary recibió una educación exquisita. Siendo apenas una adolescente, en 1812 conoció al poeta Percy Shelley y se fugó con él a Francia. Se casaron en 1816, cuando la primera esposa del poeta se suicidó. El verano de ese año, la pareja coincidió en una villa en Suiza con John Polidori y Lord Byron. Este último, a modo de juego, retó a sus amigos a escribir una historia de terror. Ese fue el germen de Frankenstein, considerada por muchos expertos la primera novela de ciencia ficción de la historia, creando además uno de los arquetipos más reconocibles del género: el científico loco. Aunque Victor Frankenstein, más que un personaje loco, es el retrato de un hombre que, queriendo imitar a los dioses, acaba por crear un monstruo.